gletsjers - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu gletsjers - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

gletsjers

Door: paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

06 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Wat een verschil met nederland op dit moment. Bij ons was het vandaag ruim 25graden met volle zon, en bij jullie is het bijna 30graden kouder.
Nee jaloers zijn wij niet op de kou, wel een klein beetje over de schaatsverhalen die wij lezen.

De afgelopen dagen hebben we de gletsjers bezocht. Eerst met Merel en Tim in de rug en draagzak, een stuk lopen naar het begin van de gletsjer.
Daarna Paul en Nienke afwisselend een lange dagtocht op de gletsjer. Hadden we beide nog nooit gedaan, het was er erg mooi. Lopen op het ijs, tussen de schotsen, langs ijsgrotten en diepe ijsspleten, erg mooi en zeer vermoeiend.

Vandaag weer een stuk gereisd. het mooie van reizen hier is dat je eigenlijk continu in een nationaal park rijdt. Fantastisch, En bijna alles is goed bereikbaar, vandaag onderweg watervallen en meertjes bezocht, allemaal zo'n 15-20minuten lopen vanaf een parkeerplaats.

De kinderen vermaken zich ook prima, Tim begint om te rollen, en Merel begint nu papa en mama voor te lezen ipv andersom.

Morgen op weg naar de fjorden van Nieuw Zeeland.

• 06 Februari 2012 - 11:10

Elise:

Ja ook onze kinderen hebben geschaatst. Ze vonden het super. Ik lees/zie dat jullie ook even de kou hebben opgezocht. Ziet er mooi uit zo'n gletsjer.

• 06 Februari 2012 - 12:05

Ard:

Hoi daar in de sneeuw bij 25g.

Wij hebben ook sneeuw en ijs,
    en natuurlijk al geschaatst.

Ter infor Paul:
    Contador geschorst, Tourzege 2010 naar Andy Schleck

Groeten,
    Ard

• 06 Februari 2012 - 13:59

Monique:

Erg mooi. Leuk om te horen dat de kids zich ook goed voelen en dat het allemaal lekker loopt!
    Liefs!

• 06 Februari 2012 - 13:59

Peter:

Jullie zien wel heel veel mooie dingen zeg. Ik krijg ook weer zin om op vakantie te gaan als ik de verhalen lees en de foto's zie. Nieuw-Zeeland is echt een mooi land met nagenoeg alle klimaten. Je moet je als een god in Frankrijk....uh Nieuw-Zeeland voelen.
    Wel sund dat je geen bereik had en nu pas moet horen / lezen dat PSV weer punten heeft verspeeld. Forza PSV tegen Graafschap dan maar weer!

• 06 Februari 2012 - 19:28

Olaf:

Je raakt nog verslaafd aan reizen!