Noordereiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu Noordereiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

Noordereiland

Door: Paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

28 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

De laatste dag op het zuidereiland heeft het de hele dag geregend. We hadden er voor gekozen om een lange autorit te maken naar picton waar we de volgende dag met de boot naar het noordereiland konden gaan. Misselijk en gaar stapten we eind vd middag uit de auto, 360 bochten volgens de lonely planet. Onderweg wel mooie uitzichtpunten te zien .

Ook snachts bleef het maar regenen, zelfs de bedden werden nat, beetje balen, maar de volgende dag konden we een nieuwe camper krijgen.

Op de de bootreis vroeg merel zich de hele tijd af wanneer we nu met de boot gingen. In haar beleving was deze grote boot met tafeltjes en een speeltuin natuurlijk geen echte boot.

Inmiddels zijn we dus op het noordereiland. 1nachtje in wellington gebleven, windy-wellington en dat hebben we geweten. Hier het nationaal museum te papa bezocht(nieuw Zeeland in het klein , maori nederzetting, aardbevingen en walvisskeletten kwamen voorbij). De entree was gratis, dit kwam goed uit, omdat 2dgn geleden een politieauto met zwaailichten achter ons aan kwam, om ons een bekeuring van 80dollar te geven voor te hard rijden.

Na een aantal nachten in het tongario national park zitten we nu bij lake taupo(het grootste meer hier).
In het park hebben we een aantal mooie bergwandelingen gemaakt. Tim vond het heerlijk in de draagzak, beetje rondkijken en lekker hobbelend in slaap vallen. Merel werkt goed aan haar conditie,ze legt kilometers af.zingend over olifanten.
Paul heeft de tongario alpini crossing (19km)gedaan, een wandeling langs actieve vulkanen, grote kraters. Rokende rotsen en meertjes een zware maar erg mooie tocht

• 28 Februari 2012 - 10:02

Elsbeth:

hoi hoi,

wat een leuke verhalen allemaal zeg! ben wel beetje jaloers hoor...
    geniet er maar van!
    x

• 28 Februari 2012 - 11:16

Lisette Bijker:

Heerlijke verhalen! Echt erg mooie foto's! Geniet ervan en nog heel veel plezier de rest van jullie tocht ;).

Liefs uit Suriname

• 28 Februari 2012 - 18:24

Olaf:

Mooie verhalen! Heb ook wel zin om in lake Taupo te springen!Enjoy your trip!
    (K)

• 28 Februari 2012 - 21:27

Peter:

Mooi reisverslag weer. Over REIS gesproken: wat een lapzwans. Lekker bij Vites blijven trainen bij het 2de. Wel jammer dat je de krakers tegen 010 en Enschede mist. Toch leuk nu het weer ergens om gaat.
    Houdoe