einde van zuidereiland - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu einde van zuidereiland - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

einde van zuidereiland

Door: paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

21 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Takaka

En weer is er een week voorbij, een week waarin we veel beleefd hebben.

Na ons bezoek aan de pinguins in het zuiden, zijn we naar het midden van het land gereden, om daar 2 bergwandelingen te maken in de buurt van de hoogste berg van Nieuw-Zeeland, de Mount Cook. Ook merel kan al aardig meelopen(zie foto).

De 2 dagen erop een flink stuk gereden om zo in Kaikura aan te komen, dat is de plek om walvissen te zien. De zon scheen, het humeur was goed, en vol vertrouwen boekten we direct een vlucht met een 6 persoonvliegtuigje om walvissen te spotten. De dames werden wat bleek voor we opstegen, maar uiteindelijke hebben we allemaal genoten. Fantastisch om zo'n walvis(20meter) van bovenaf te zien en hem daarna met zijn enorem staart een klap te zien maken op het water, een indrukwekkende ervaring. Als toetje zagen we op het eind van de vlucht nog zo'n 100 dolfijnen onder ons zwemmen en springen.

De dag erop een heerlijke dag op het strand. Om de kosten weer wat te drukken, zijn we 2 dagen op een gratis natuurcamping gebleven.

Daarna op naar het noorden, waar je vele mooie strandjes en baaien vind. Merel vermaakte zich prima met de schelpjes en de golven, Tim kon lekker slapen in zijn buggey en papa en mamma hadden zelfs wat tijd om te zonnen. vandaag op een erg mooi strand, waar je dan opvallend genoeg met maar enkele andere mensen bent(zie foto)

ps: er komen vele verzoeken van fotos van de beschermde diersoorten, maar die kunnen we niet online zetten. In nieuw zeeland zijn ze zeer beschermend voor hun eigen natuur, je mag bv geen fruit het land innemen, ook mag je geen modder onder je schoenen het land in hebben. en nu blijkt dat je dus geen fotos van beschermde diersoorten mag uploaden. de zeehonden(150-200) die we langs de snelweg tegenkwamen, zijn niet beschermd en staan straks wel op de site.

• 21 Februari 2012 - 08:24

Monique:

Wow, wat een avontuur. Jullie maken er echt iets heel bijzonders van! Geweldig. Vast nog veel moois te zien komende weken.

Hier de carnaval weer overleefd! Was erg leuk in Kielegat en Deurdouwerdam! Fruhshoppen! Hans was ook mee - vandaag weer aan het werk!

X - knuffel voor de kids!

• 21 Februari 2012 - 15:39

Gerrie:

ben toch wel heel erg benieuwd naar jullie foto's
    geniet er van
    goede reis

• 21 Februari 2012 - 18:35

Mapa (R+H):

Wel foto's beloven, maar niet op de site zetten. Hebben wij ook niet zoveel aan. Toch weer een mooi verhaal. Op naar het volgende eiland. Zal wel net zo genieten worden. Veel plezier.

• 21 Februari 2012 - 18:36

Elise:

Wat een super avontuur zeg. Fantastische verhalen. Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Groetjes aan allemaal en tot het volgende reisverslag

• 21 Februari 2012 - 19:24

Olaf:

en Nienke die walvis die je elke nacht naast je hebt liggen is dat ook een beschermd diersoort!

• 23 Februari 2012 - 20:37

Pinkeltjekasteel:

Dag,
    Wat leuk jullie ervaringen te lezen.
    En leuk dat er ook foto's bij staan. We missen Tim wel hoor op pinkellotje.
    Geniet nog lekker van de komende ervaringen en zien jullie weer in maart!

Groetjes
    Geeske,Laura, Marry en Linda

• 26 Februari 2012 - 18:02

Sjieuwke Van Kestere:

Ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen. Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Een hele onderneming met Merel en Tim. Fijn dat dat ook goed gaat. Mooie foto's. Herkenbaar. Veel plezier op het Noordereiland.
    Groetjes, ook van Herman,
    Sjieuwke

• 26 Februari 2012 - 18:30

Jan En Ans Van Keste:

Wat leuk om ,nu we op bezoek zijn bij Sjieuwke en Herman waar we van jullie "waar zijn we nu " hoorden, ook jullie verslagen konden lezen. Geweldig dat jullie zo kunnen genieten van het mooie land en dat de kinderen zich zo goed houden. We wensen jullie nog veel mooie dagen toe en geniet er ten vole van! En....we gaan jullie thuis nu ook volgen!
    Groetjes en liefs van Ans en Jan.

• 27 Februari 2012 - 13:49

Iris:

Wat een avonturen beleven jullie! Fijn dat het met de kids ook goed gaat, het is toch een hele onderneming zo'n reis.

Prachtige foto's trouwens.

Groetjes en geniet lekker!

Iris

PS Met de baby in de buik gaat ook alles goed! Af en toe al wat beweginkjes :-).