Vulkanen - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu Vulkanen - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

Vulkanen

Door: Paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

22 Februari 2013 | Costa Rica, Sámara

Wat hebben we de afgelopen dagen weer kunnen genieten van de afwisselende natuur in Costa rica.

In sarapique heeft Paul geraft. Mooi om het regenwoud vanaf het water te zien. Helaas niet echt wild raften, gezien de lage waterstand. De volgende ochtend om 6u heeft Paul zijn eerste vogeltour ooit gemaakt. Met een privé gids door de jungle om
Papegaaien, toekans en andere gekleurde vogels ( waar ik de naam niet meer van weet) te spotten. Verrassend leuk om te doen.

De volgende bestemming was de arenal vulkaan. Waar wij geluk hadden dat de vulkaan op de eerste dag goed te zien was. De andere dagen zat ie in dikke wolken.
De volgende dag beleefde we onze eerste echte ochtend met regen. Smiddags met zware rugwaarts 460 traptreden op en af om een hoge waterval te bekijken. Ondertussen haalde we flink wat te flinke Amerikanen in.
De volgend ochtend hebben we een stevige wandelingen langs de Vulkaan, tot de lava van de uitbarsting van 1968

Hierna verlieten we het groene natte oosten( voor ons maar 1ochtend regen)naar het droge warme noordwesten.
Bij Rincon de la Viejo, een nog actief vulkanisch gebied, hebben we een pittige 2.5 uur durende wandeling gemaakt langs kokende water en modderpoeltjes en andere gebieden met vulkanische activiteit. De laatste dagen was er verhoogde activiteit, waardoor sommige wandelingen gesloten waren ivm kans op brandwonden etc. Smiddags heerlijk bij het zwembad gelegen.

Het autorijden gaat prima, soms wel uitkijken voor overstekend wild.

Merel en Tim krijgen veel aandacht van de locals, velen moeten even hun blonde haren voelen. Ook geven ze elkaar genoeg aandacht, met spontane knuffel sessies.

Veel plezier in Nederland. En succes voor alle zwangere( voor zover wij weten 6 lezeressen)

We gaan nu genieten van 3 dgn strand bij playa samara.

• 22 Februari 2013 - 08:59

Jolanda:

Haha, wat geinig om te zien: die laatste foto (zwembad), die twee ligbedjes rechts... Zo'n 3 weken geleden hebben wij daar een middag op doorgebracht! Heerlijk relaxed, boekje erbij... Hadden jullie toevallig ook hutje 42 ;-) ?

En had je je zwemspullen mee naar beneden naar de waterval? Wij waren ze vergeten. Spijt van gehad! Zo'n gave (relatief) hoge waterval en dan kunnen zwemmen in de hole eronder, dat hadden we nog niet eerder meegemaakt.

Leuk om te zien dat jullie er ook zo van genieten. Wij zijn inmiddels druk bezig met de foto's. o.a van de trogans (dat zijn denk ik die vogens waar je de naam niet meer van weet ;-) ) We blijven jullie volgen om na te kunnen genieten. Veel plezier nog!

• 22 Februari 2013 - 22:31

Atsje:

Oh wat mooi en wat een lekker weer en blauw water!! Blijven de kinderen zo lang braaf in de rugzak zitten totdat jullie een keer uitgewandeld zijn??.. hoe krijg je dat voor elkaar! Wat zijn dat voor beestjes op de weg?
    Veel plezier. Voor Paul per direct voor woe en vrijd waarnemer tot de zomervakantie, te Hilversum voor 6 uur per dag van 8-14 uur. Als het je evt wat lijkt geef ik je het emailadres wel. Laat maar weten. Is misschien ook wel wat te onderhandelen over uren etc..