Rijke kust - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu Rijke kust - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

Rijke kust

Door: Paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

01 Maart 2013 | Costa Rica, Manuel Antonio

We hebben heerlijk genoten van het strand bij samara. We hadden een groot huisje, direct aan het zwembad.
Omdat de kinderen vroeg wakker zijn( vaak tussen 6 -630) en het erg warm was, zaten we al vroeg op het strand. Je ligt dan om 8u al te bakken bij 30graden waar je lang niet de enigste bent. De kinderen lekker spelend. Nienke heeft nog
Een flinke sportieve inspanning gedaan om naar een eilandje te zwemmen( 2-2.5km verder) om daar te snorkelen. (Geen top snorkellocatie bleek achteraf).
En Paul heeft ook hier hardgelopen, mooie trainingen op het strand, wel vroeg rond 630.
Op zondagochtend 5.30 voetbal luisteren op radio 1, met een helaas verwachte nederlaag tegen Feyenoord, maar we staan wonder boven wonder nog steeds bovenaan)
Smiddags rustig een broodje eten, de kinderen uit de zon, Tim even slapen. Papa of mama even zonnen. En eind van de dag weer zwembad in.

De volgende bestemming was monteverde, het nevelwoud.
Hier was het een stuk frisser, bij het huisje25graden met zon. Maar in het nevelwoud, een constante mist met 20graden. Hier hebben we mooie wandelingen gemaakt , over hangbruggen in de toppen van het nevelwoud, tientallen meters boven de grond. Mooi om zon nevelwoud te zien. Merel heeft hier groot stuk zelf gelopen en wees ons de weg door kaart te lezen(zie foto).
Paul heeft nog een nachtwandeling met een gids gemaakt, waar hij oa een grote giftige spin heeft gezien(orange knee tarantula van 20cm)

Na de langste autorit naar Manuel Antonio( een nationaal park aan de pacific)
Tijdens een korte wandeling door het park kwamen we al vele
Aapjes tegen. Enkele rustig zittend in de boom, met als hoogtepunt een hele groep die boven ons hoofd van boom naar boom sprong( merel vond het fantastisch,check vooral het filmpje!) Daarna op een heerlijke tropisch strandje gezeten en gezwommen...
Dit vonden we zo mooi dat we vandaag nog een keer gingen, weer vele apen gezien.Echter er was ook iets behoorlijk veranderd( misschien moeten de opa's en oma's niet verder lezen)....... Op het strandje en precies waar wij gister zwommen, zwom nu een grote krokodil. Toch even schrikken, maar ook nu weer fantastisch en spannend om zon beest van dichtbij te zien.

Nu nog 1 dagje strand en zwembad en dan vliegen we naar Mexico
Costa rica is ons zeer goed bevallen, op naar een nieuw avontuur

• 01 Maart 2013 - 08:58

Henk En Truus:

Hallo allemaal,

Leuk verhaal. Wij merken dat jullie weer een mooie tijd beleven.
    Lekker liggen op het strand. Je moet er niet aan denken........Kom heelhuids thuis allemaal.

• 01 Maart 2013 - 09:14

Jolanda:

Haha, weer een boel bekende foto's. Zo te horen genieten jullie ervan. Heerlijk om te lezen! Heel veel plezier in Mexico, we blijven jullie volgen!

Jolanda en Sijmen

• 01 Maart 2013 - 11:47

Maaike Kers:

Wat leuk om elke keer jullie fantastische verhalen te lezen!
    Fijn dat jullie het goed hebben daar ver weg!
    Geniet!

Olaf:

1 Woord: Schitterend!!!

• 02 Maart 2013 - 21:00

Maaike:

Mooi verhaal weer! Een zout water krokodil?! Spannend zeg! Have fun xx Maaike en Wesley

• 05 Maart 2013 - 19:10

Frank En Leonie Broekman:

Hallo Paul en Nienke. Via Zetten de tools gekregen om jullie een beetje te volgen. Hebben inmiddels diverse reisverslagen gelezen en kunnen vaststellen dat jullie het aardig naar de zin hebben. Het is een zeer gevarieerde reis en jullie hebben al heel wat foto's bijgevpoegd. Geniet verder van jullie reis.