Caribische kust - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu Caribische kust - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

Caribische kust

Door: Paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

16 Februari 2013 | Costa Rica, Sarapiquí

Vandaag was alweer de laatste dag aan de Caribische kust van Costa rica.

Op onze laatste dag in Panama zouden we een mooie boottocht maken. Zouden ja.
Op zijn panama's stonden er heel veel mannetjes met deelnemerslijstje, met wie in welke boot moest. Leek mooi geregeld, maar uiteindelijk waren er 10 mensen die geen boot hadden. Waaronder wij, er werd nog druk gebeld en gedaan, maar de telefoonlijnen lagen er nagenoeg uit.
Uiteindelijk zelf een bootje geregeld om naar een mooi strandje te varen. ( red frog beach) , waar Nienke idd zo'n mooie kikker zag.

De dag erop gingen we op weg naar Costa rica. Dat is zeker met 2kleine kinderen nog een aardig avontuur. Eerst met de taxi , dan met een klein bootje, dan een verrot busje, waarnaar we lopend over een brug de grens overgingen en daarna nog een uurtje in een goede bus.

In Costa rica bleven we 4dagen aan de Caribische kust. Schitterend weer, mooie standjes en genieten. Ons eerste hotel had een Italiaanse eigenaar, waar we dan ook heerlijke Italiaans gegeten hebben.

Het tweede hotel lag bij het Cahuita national park. Hier maakte we een wandeling waar je aapjes kon vinden. Nienke weet inmiddels hoe je aapjes moet zoeken ( als je apen pies op je hoofd voelt, moet je snel omhoog kijken). Een aantal aapjes, wasbeertje, papegaai en een grote leguaan gezien.
Nienke heeft nog een mooie snorkel tour gemaakt met een gids, bij een koraal waar je zelf niet mag komen, erg mooi.

Paul is net terug van een korte tour kikkers spotten. De gids zei daarna iets onverstaanbaars in het Spaans. Wat later scheen hij met zijn zaklantaarn in de ogen van twee kaaimannen..... Dat bedoelde hij dus. Totaal 10 kaaimannen gezien, toch wel spannend.

Merel en Tim vermaken zich ook prima. Heerlijk spelen op het strand en de golven. En natuurlijk met papa en mama. Leuk om te zien dat ze nu ook steeds meer met elkaar gaan spelen.

Geniet nog even van de winter in Nederland.
Wij genieten van de volle zomer. ( merel kan ook lekker in de hangmat uitrusten)

• 16 Februari 2013 - 03:17

Elsbeth:

Leuke verhalen weer!
    Geniet er maar lekker van. Hier inderdaad nog hartje winter.
    Tot het volgende verslag maar weer.
    Groetjes Zuzu, Elsbeth en Sofia

• 16 Februari 2013 - 09:45

Olaf:

PURA VIDA!!
    Geweldig al die dieren!
    Wat een relaxt leven hebben jullie toch!
    Groetjes Olaf

• 16 Februari 2013 - 09:58

Hans:

Mooi verhaal weer hoor. Maar hardlopen!? Het is toch vakantie!

• 16 Februari 2013 - 11:02

Elise:

Zo te lezen hebben jullie weer een fantastische tijd mijn z'n allen. Willen jullie een beetje zon deze kant op sturen? Groet Elise

• 16 Februari 2013 - 18:53

Renske:

Heej,
    Klinkt helemaal super zeg! Leuke dingen gezien en gedaan zo te lezen.
    Hier ook alles goed, lekker weekje vakantie dus erop uit in het Utrechtse;)
    Veel plezier nog, groetjes van ons!