Spierpijn - Reisverslag uit Melbourne, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu Spierpijn - Reisverslag uit Melbourne, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

Spierpijn

Door: paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

03 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Hoi Allemaal

Wat een heerlijke dag hebben we vandaag gehad, vanochtend een korte stadswandeling in Melbourne en vanmiddag heerlijk met volle zon en 28graden in het zwembad geweest.

Na het Kangaroe Island hebben we twee reisdagen gehad, maar ook dan vermaken we ons prima. Twee uurtjes rijden, een klein uitstapje, zoals pelikanen kijken in de Coorong of het mooie Bleu Lake bezoeken, dan tussen de middag een eitje bakken in de camper, terwijl de kinderen in een mooie speeltuin kunnen spelen, dan nog twee uurtjes rijden naar de camping waar de kinderen nog even kunnen spelen en dan lekker douchen.

Eenmaal aangekomen in de bergen ( de Grampians) ging het echte werk beginnen, Paul en Nienke hebben allebei een stevige bergwandeling gemaakt, steile hellingen, mooie rotspartijen, fraaie uitzichten, de mini Grand Canyon doorlopen, na 10km waren de benen wel vermoeid. Nienke heeft nu nog spierpijn in haar kuiten, (paul zijn spierpijn komt nog....)
Merel en Tim konden hele dagen spelen in de speeltuin en het springkussen, tegen de avond kwam er een grote groep kangaroes op de camping, wat toch wel speciaal blijft.

Paul heeft nog een ochtend echt berg geklommen, een 20meter hoge steile rotswand, helaas zonder die mooie felgekleurde handgrepen die je bij indoor klimmen hebt. Alleen maar kleine stukjes rots waar je je aan vast kon houden, hele dikke spierpijn leverde dit op, maar een hele mooie ervaring.

Daarna op weg naar de Great Ocean Road, een schitterende autoroute langs de kust, vele mooie uitzichtpunten van rotspartijen in zee,(London Bridge, 12 apostelen) maar ook mooie strandjes waar je de camper bijna op het strand kon parkeren.

Na al deze mooie natuur, vandaag een overgang naar de grote stad, ook erg leuk om even de tennisvelden van Melbourne Park te zien, waar Paul helaas nooit heeft kunnen spelen.

Morgen schijnt het 32 graden te worden, we denken rond de middag heerlijk aan het strand te zitten en 's avonds zien we als het goed is de pinguïns aan land komen, belooft ook weer een mooie dag te worden.

groetjes voor iedereen.

• 03 Maart 2014 - 17:10

Monique:

Hi jongens!

Wat leuk om jullie avonturen weer te volgen!
    Heerlijk genieten!! Het klinkt geweldig! En het ziet er prachtig uit!

Groetjes! Monique, Freek(ie) en de kids

• 05 Maart 2014 - 14:40