zon zee en strand - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu zon zee en strand - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

zon zee en strand

Door: paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

19 Maart 2014 | Australië, Port Stephens

Hoi allemaal

Zo te horen is bij jullie de lente goed los gebarsten.

Hoe verder we naar het noorden reizen hoe warmer het ook hier wordt, moesten we het de eerste 3weken nog doen met 22-23 graden, nu hebben we al 2weken temperaturen van 25-30 graden met vaak zon.

In Sydney hebben zowel Paul als Nienke meegedaan aan een hardloop wedstrijd. Nienke deed mee aan een 5km parkun, deze startte zelfs om 7uur. Bijzonder maar ook motiverend is het om te zien dat er rond half zeven al heel veel mensen sporten hier, veel wielrenners, maar ook de tennisbanen en golfbanen worden al gebruikt. Nienke had duidelijk sterkere tegenstand dan Paul vorige week, maar kon in een mooie tijd nog net in de top10 van de vrouwen finishen, Merel en Tim rende ook een stukje mee. Daarna ontbijten en met de bus en ferry naar Sydney, vanuit de ferry kwamen we de mooie haven van Sydney binnenvaren, met het Opera House en de Harbour Bridge.
Op zondagochtend deed Paul mee aan een trail run, Paul had zich ingeschreven in de snelste groep, maar Paul schrok toen er een olympische atlete naast hem startte. Het parcours was erg zwaar, steile trappen, hoge rotsen, en veel boomstronken, sommige stukken moest je zelfs lopen. Super zwaar, maar uiteindelijk toch nog 26e van de 260.
Na afloop was er een BBQ voor alle deelnemers, erg leuk.

Als je zo vroeg opstaat, heb je nog wat aan je dag. En Paul kon via internet Vitesse- PSV volgen. Gelijk door naar de Blue Mountains, een fantastisch natuurgebied vlakbij Sydney (al is dichtbij nog wel 2-3uur rijden). Daar vonden we een mooie gratis natuurcamping midden in het bos. Via een aantal korte wandelingen, hebben we gigantische uitzichten gezien, met oa de Three Sisters.

In Port Stephans aangekomen was het weer heerlijk warm, 30 graden en volle zon, nog even op het strand gelegen en gespeeld. Vanochtend hebben we een dolfijnen cruise gemaakt, deze keer veel meer dolfijnen en ook van dichterbij gezien, blijft erg speciaal. In de middag weer heerlijk op het strand gebleven.

We houden het weerbericht hier goed in de gaten, en het lukt ons redelijk om in de spaarzame regendagen te rijden, morgen verwachten we wat regen en we zullen dan een flink stuk naar het noorden reizen.

Groetjes Paul, Nienke, Merel en Tim

• 19 Maart 2014 - 18:12

Truus Bijker:

Het lijkt me echt een supermooie vakantie. Heel bijzonder.
    Heel veel plezier allemaal! Groeten uit Brunssum, met ook wederom een zonnetje.
    Henk, Truus en Mark

• 19 Maart 2014 - 19:53

Mapa:

Nu maar even hier iets bijschrijven,alhoewel wij ook wel via andere wegen contact met jullie hebben. Leuk om te horen dat Merel en Tim ook even meegelopen hebben. Wordt dit iets voor volgend seizoen bij de MaarsseveensePlassen? Geniet ze en hopelijk niet te warm en geen regen. Mapa

• 24 Maart 2014 - 22:00

Freek: