noord queensland - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu noord queensland - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

noord queensland

Door: paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

08 April 2014 | Australië, Palm Cove

Hoi Allemaal

Na de lange reisdag waarmee we ons vorige verslag eindigden hoefden we nog maar een klein stukje richting Airlie Beach. Vanuit daar zouden we een cruise maken bij de Whitsunday Islands. Er zijn verschillende organisaties die een cruise maken, en allemaal met net weer andere eilandjes of langer of korter snorkelen, dit wilden we even goed uitzoeken.
's Middags hadden we gelukkig nog tijd om te zwemmen in het zwembad, Tim en Merel zijn wel 50 keer van de kant afgesprongen. En Nienke is 's avonds nog besprongen door een hele grote sprinkhaan.
De volgende ochtend werden we om 7uur al opgehaald. Deze keer een veel rustiger reis gehad, zonder kotsen, de kinderen konden zelfs rustig kleien op de boot. Eerst gingen we naar Whitehaven beach (bij een verkiezing uitgekozen tot een van de mooiste stranden ter wereld), schitterend was het daar.
Daarna lunch op de boot en verder varen naar Hook Island, waar we konden snorkelen, ook hier net een aquarium, blijft fantastisch om deze mooie onderwaterwereld te zien.

De dag erop flinke kilometers gemaakt, en eind van de middag waren wij bij de "tussenstop"camping, nog even lekker in het zwembad, koken en op tijd naar bed.
Volgens de weersvoorspelling gaat het onze laatste 3 vakantie dagen alleen maar regenen (volgens onze planning zouden we dan 3 dagen op het strand zitten). Daarom besloten we om gister niet ver door te rijden, maar een mooi strand op te zoeken, en dan zit je dus op een leeg strand, 30 graden met palmbomen, mooi hoor.

Vandaag hadden we weer een echte toeristische dag. In de ochtend hebben we 3 watervallen bezocht, daarna naar de 500jaar oude curtain fig tree, de 15meter lange luchtwortels vormen een groot gordijn(erg rare boom volgens merel). Bij de lunch hadden we een korte BBQ, aan het Lake Eachman meer, vanaf de kant kon je kleine schildpadden zien in het water, erg leuk weer. Ook nog kort gezwommen in het meer.

Vanmiddag reden we langs het vliegveld van Cairns, ( waar we over een paar dagen vertrekken), we keken maar snel de andere kant op.
Nog een paar dagen genieten.

groetjes Paul, Nienke, Merel en Tim.

• 08 April 2014 - 12:36

Gerrie:

leuk verhaal weer, nog maar ff genieten dan van alles
    regent het al? hier wel regelmatig en het is nu fris