stormachtig einde - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu stormachtig einde - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

stormachtig einde

Door: paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

14 April 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi allemaal

Vandaag schrijven we ons verhaal vanaf Hong Kong.
We zijn blij dat we vandaag veilig konden vertrekken uit Australie, want daar zag het de afgelopen dagen niet naar uit.

Na ons bezoek aan de watervallen van de Atheron Tablets zijn we nog verder naar het noorden gereden. Het gebied waar je gevaarlijk dieren kan ontmoeten.
Eerst gingen we naar Palm cove, waar de palmbomen op het strand staan. In dit gebied mag je niet zomaar in de zee zwemmen. Vanwege de gevaarlijke stingers en krokodillen in de zee. Een klein stukje zee is dan met netten afgezet, zodat je daar veilig kan zwemmen.

Bij het Daintree National park zijn we met een klein bootje de rivier opgegaan om krokodillen te spotten, we konden er gelukkig een paar vinden. Mooi om deze dieren in het wild te zien.
Dat hier ook slangen leven, merkte Nienke toen er een slang langs haar enkels kronkelden. Al met al een spannende dag.

Verder naar het noorden kwamen we bij Cape Tribulation geweest, hier eindigt het regenwoud aan het strand. Bij de camping schrokken we echter van de mededeling dat we de volgende ochtend van de camping af moesten, omdat er een cycloon aankwam.

Er ontstond in dit gebied de nodige paniek, er zou een grote cycloon aankomen. Via de locals en het internet werden we goed op de hoogte gehouden. We besloten daarom ook om direct naar Cairns te rijden en niet in het noorden te blijven. Gelukkig hebben we daar nog een dag heerlijk van het zwembad kunnen genieten.

Maar doordat iedereen steeds meer onrustig werd, raakte wij ook steeds meer bezorgd. Mensen gingen massaal boodschappen doen, ons werd aangeraden genoeg drinken in de slaan, en elke 3uur lag er bij receptie een nieuwe nieuwsbrief van de overheid over het verloop van de cycloon. En die berichten waren niet goed, de cycloon zou in sterkte toenemen en precies onze kant opgaan.

Hierop besloten om de camper al een dag eerder in de leveren en een dag extra in het hotel te verblijven. Heel even zijn we nog een shopping centrum in geweest, maar toen daar veel winkels dicht gingen en we hoorden dat er ook in Cairns schuilkelders opengingen zijn we snel naar het hotel gegaan.

Daar hebben we afgewacht wat er zou komen, je zit toch met wat schrik, omdat je niet weet wat je precies van een cycloon mag verwachten, maar gelukkig viel alles mee. In het hotel merkte we er vrij weinig van. En ook was de schade buiten meegevallen. En tegen onze verwachting in konden we vandaag naar huis.

Blijft staan dat we een super vakantie gehad hebben. We beseffen ons heel goed hoe gelukkig we zijn dat we zoveel mooie dingen hebben gezien en gedaan. Dat we 8 weken lang van elkaar en het mooie Australie konden genieten.

We hebben ook heel veel zin om ons "gewone" leven op te pakken en iedereen weer te zien

tot snel allemaal
Paul, Nienke Merel en Tim.