Regenwoud en strand - Reisverslag uit Caloundra, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu Regenwoud en strand - Reisverslag uit Caloundra, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

Regenwoud en strand

Door: Paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

27 Maart 2014 | Australië, Caloundra

Hoi allemaal

We begrepen dat jullie dit weekend lekker kunnen BBQ-en, leuk hoor.
In Australië is het ook prima BBQ-en, overal langs de weg,bij speeltuinen of bij het strand staan BBQ's , heel handig en lekker. Opvallend is het hoe schoon de openbare parkeerplaatsen, speeltuinen en BBQ's zijn.

Na ons dolfijnen avontuur zijn we doorgereden naar Dorrigo NP. In dit regenwoud hebben we een wandeling van een uur gemaakt naar een waterval. Omdat het een steile wandeling was, hebben we Merel en Tim in de rugdrager gedaan. Voor papa en mama behoorlijk pittig. Merel en Tim vonden het wel spannend dat we in de wolken liepen, het regenwoud zat mooi in de nevel.

Voor de afwisseling gingen we daarna weer richting de kust. Via onze camping-app kozen we een camping net buiten Byron bay,met een mooi zwembad. Hier was het weer, weer super , 32 graden volle zon. Lekker in de golven springen,met je schepje spelen en s middags in het zwembad spelen, twee topdagen.
We zouden hier ook gaan snorkelen, zouden helaas. De eerste dag kon het niet doorgaan vanwege de hoge golven,de tweede
dag wel... Om 7u in de auto om 7.45 in de straat van het snorkelburo.. Telefoon...helaas nog steeds te hoge golven.
Even balen. Als alternatief mochten de kinderen de speeltuin in en kon Nienke baantjes trekken in het plaatselijke zwembad,mooi hoor zo'n zwembad naast het strand.

Via wat slingerwegen kwamen we aan bij het Lamington NP, een weer heel ander regenwoud dan Dorrigo. De weersvoorspellingen waren hier slecht, maar gelukkig viel alle regen snachts. Nienke en Paul hebben beide een flinke bergwandeling gemaakt, samen toch 34km door de Bush. Ondanks de vele bloedzuigers ,zeer mooi en pittig.

Via een korte rit zijn we in de sunshine coast aangekomen. Helaas zitten we nog in het einde van het regenseizoen hier. Vanochtend is er al meer regen gevallen dan de eerste 5weken samen.
Volgens Merel hebben we daarmee geluk gehad,door de regen hebben we namelijk een binnenspeeltuin bezocht. Super natuurlijk. Gistermiddag prima hardgelopen en Merel en Tim uren springen op het springkussen.

Inmiddels hebben we 5000km gereden,meestal om de dag een km of 200-300. Goed te doen.

We vermaken ons nog steeds erg goed, Merel en Tim kunnen heel goed samen spelen en Tim gaat steeds meer praten.

Paul heeft gisteravond nog een telefonisch sollicatie gesprek gehad, het lijkt erop dat hij weer voor een paar manden aan het werk kan. Goed nieuws dus.

Groetjes vanuit een (tijdelijk) regenachtig australie

• 27 Maart 2014 - 08:26

Olaf: