dolfijnen en schildpad - Reisverslag uit Jervis Bay Territorium, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu dolfijnen en schildpad - Reisverslag uit Jervis Bay Territorium, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

dolfijnen en schildpad

Door: paulnienkemereltim

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

13 Maart 2014 | Australië, Jervis Bay Territorium

Wat een heerlijke dag hebben we vandaag gehad.

Vanochtend werden we al vroeg wakker 7uur, en het was vrij fris 17 graden, Dit was de eerste ochtend dat we de lange broek aan moesten doen, gelukkig duurde dit niet al te lang, en hadden we tegen de middag alweer de korte broek aan en was de temperatuur alweer boven de 20 graden gekomen. Eerst even met Hans gebeld om hem te feliciteren.

Om 10.30 gingen we op excursie naar de dolfijnen, in Jervis Bay leven zo'n 100 dolfijnen, na een uur varen hadden we een groep dolfijnen gevonden, mooi om deze dieren te zien, enkele maakten zelfs een mooie sprong. Ook Merel en Tim vonden het erg leuk. In de middag een heerlijke lunch bij de plaatselijke bakker, voor Merel en Tim een cupcake. Daarna 10minuten rijden naar een mooi strandje, waar we de bijna de enige waren. Merel en Tim konden hier heerlijk in het witte zand spelen, Paul en Nienke gingen om de beurt snorkelen. Direct vanaf het strand zag je de mooiste vissen, kleine felgekleurde, tot grote blauwe van wel 70-100cm. We hebben wel 50 verschillende soorten vissen gezien, echt een mooie plek om te snorkelen hier. Paul heeft zelfs een tijdje boven een schildpad gezwommen, super om zon mooi dier te zien.
De zon begon al lekker te schijnen, snel naar de supermarkt, om vlees in te slaan voor de BBQ. Tijdens de BBQ konden Paul en Nienke genieten van een Australisch wijntje en konden Merel en Tim spelen in de speeltuin van de camping.

Ook nog een praatje gemaakt met een Australisch gezin, iets wat we bijna dagelijks meemaken. Er zijn altijd wel Australiërs die een praatje willen maken. Het valt ons echt op hoe vriendelijk en behulpzaam ze zijn, en absoluut niet zo overdreven als de gemiddelde Amerikaan.
De afgelopen week stond in het teken van zon, zee en strand. We hadden super weer, strak blauwe lucht en 30graden, we vonden steeds een camping nagenoeg op het strand, na het hardlopen zaten we dan al om 9uur op het strand, daarna van 12-15uur weer verder rijden naar het volgende strandje en camping om nog wat zonnestralen mee te maken, erg relaxed allemaal. Rond 17uur moesten we op het strand plaatsmaken voor de kangaroes, ook die wilde wel even op het strand spelen.

Gister hadden we de eerste regenochtend, en hebben we voor het eerst een spelletjes ochtend gehouden, de buurvrouw kwam voor de kinderen nog een DVD-tje brengen, hoe behulpzaam maar weer.
Morgen reizen we naar Sydney, als het goed is zullen dan Nienke en Paul aan een hardloop wedstrijd meedoen. Er is genoeg getraind, als je langs mooie strandjes mag lopen, of de papagaaien langs ziet vliegen is dat motiverend genoeg.

Jullie allemaal de lente kriebels?
Groetjes Paul, Nienke, Merel en Tim.

• 13 Maart 2014 - 12:40

Gerrie:

leuk verhaaltje en mooie foto's
    geniet ervan, tijd gaat toch al zo snel

• 13 Maart 2014 - 17:26

Suzanne:

Klinkt geweldig!! Genietennnn!! X

• 13 Maart 2014 - 21:10

Elise:

Fijn dat jullie zo aan het genieten zijn. Zet hem op met de hardloopwedstrijd. xxx

• 14 Maart 2014 - 08:22

Liesbeth:

Klinkt Super! Veel plezier!

• 15 Maart 2014 - 04:01

Marlies:

Hi nienke,
    Wat een superverhalen! Heel veel plezier nog en tot snel!
    Liefs marlies

• 18 Maart 2014 - 15:26

Diewertje:

He Nienke!

Gaaf om al jullie verhalen te lezen. Klinkt alsof jullie het erg naar jullie zien hebben.

Geniet er nog maar goed van!

Groetjes uit het diiakland,
    Diewertje