Wilson promontory - Reisverslag uit Merimbula, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu Wilson promontory - Reisverslag uit Merimbula, Australië van paul nienke merel en tim voort vd kleij - WaarBenJij.nu

Wilson promontory

Blijf op de hoogte en volg paul nienke merel en tim

08 Maart 2014 | Australië, Merimbula

Hoi allemaal

Na Melbourne zijn we naar Phillip Island gereden.
Daar vonden we een mooie camping direct aan het strand, waar we ook de hele middag hebben gelegen en gespeeld. Het was heerlijk strandweer, 32 graden en volle zon.
Daarna een lekkere BBQ.
Merel en Tim mochten toen laat opblijven omdat we naar pinguïns gingen kijken. Heel spannend vonden ze dat, in de schemering moesten ze goed uitkijken of ze er al aankwamen. En rond zonsondergang kwamen er meer dan honderd aan land, grappig om te zien. Toen we richting de camper liepen, zagen we de pinguïns nog in de duinen naar hun huisjes lopen. Merel en Tim waren diep onder de indruk.

Daarna op weg naar Wilson promontory, een van de mooie wandelgebieden in Australie. De eerste dag hebben we met de kinderen twee korte wandelingen gemaakt. Eentje naar een mooi uitzicht. De andere naar Squeaky beach. Alwaar het zand muziek maakt onder je voeten. (Leek op mooi verkooppraatje) , maar het klopte helemaal, het zand was zo fijn dat het echt muziek maakte onder je voeten.
Paul en Nienke hebben weer afzonderlijk een flinke bergwandeling gemaakt , onderweg kwamen we papagaaien, vossen, wombats, kakatoes en kangaroes tegen en als beloning een mooi uitzicht.
Hier was het 's ochtend wel fris.

Gisteren hadden we een lange reisdag met een mooie tussenstop in Paynesville, waar we nog veel koala's hebben gezien.
Vandaag was voor het eerst dat het Australische weerbericht niet klopte, we zouden heel veel onweer krijgen, maar we hebben de hele dag zomerse temperaturen gehad met veel zon. Merel en Tim zijn wel tig keer van de glijbaan in het zwembad geweest.

Vanochtend heeft Paul nog een hardloopwedstrijd gelopen. Ging toch allemaal wat anders dan in Nederland. De start was al om 8uur, de loop was gratis en alle nieuwelingen werden met applaus welkom geheten. Dat begon al goed dus. Ze hebben in heel veel plekken in australie elke zaterdagochtend om 8u een 5km wedstrijd, leuk geregeld allemaal.
Merel, Tim en Nienke hebben Paul goed aangemoedigd , zodat Paul alle aussies kon verslaan en als eerste finishte. Als beloning kreeg Paul van Merel en Tim mooie stickers op zijn handen.

Voor de liefhebbers, check de site

Het ga jullie allemaal goed in Nederland.

• 08 Maart 2014 - 15:03

Marjan:

Wat heerlijk klinkt dit allemaal! Ik kan me helemaal voorstellen dat Merel en Tim de pinguins zo leuk vonden. Geniet er van!

• 08 Maart 2014 - 19:51

Olaf:

Fantastische belevenissen weer!!
    Kijk uit naar het volgende verhaal.
    Kus en knuffel aan de kinderen ;)

• 08 Maart 2014 - 21:57

Jolanda En Sijmen:

Jaaa! Jullie hebben ook de pingiunbowling gezien :-) Zo leuk als ze denken bijna aan land te zijn en dan toch nog worden omgegooid door een golf! En Koalas in Paynsville, ook leuk! Ik kijk ons fotoboek steeds achterstevoren. Wel fijn dat hij uitgepakt is uit de dozen. Geniet er nog lekker van. Wij wachten alweer op het volgende verhaal!

• 09 Maart 2014 - 09:47

Freek:

klasse zelfs

• 09 Maart 2014 - 10:08

Henk En Truus:

Mooie belevenissen, blijf genieten !!!

• 09 Maart 2014 - 20:58

Liesbeth Luijk:

Lieve allemaal,

Terug van onze vakantie,dieren opgehaald,gewassen,boodschappen en nog veel meer, nu eindelijk tijd om mail en jullie reisverslagen te lezen. Genieten op afstand!!
    Wat geweldig om zoveel te beleven met elkaar!
    Kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.
    Lieve groetjes voor allemaal.

• 12 Maart 2014 - 09:32

Sjieuwke:

Dag ,
    Een fantastische reis zijn jullie weer aan het maken. Lees met plezier jullie verslagen.
    Mooie foto's! Blijf genieten.
    Groetjes vanuit een zonnig Exloo.

• 16 Maart 2014 - 20:38

Renske:

Leuk om al jullie verhalen te lezen. Moet echt super zijn daar, leuk geschreven.
    Ontzettend veel plezier nog, geniet ervan!
    Liefs, Arnaud, Renske, Femke en Tijmen.